Temat: „Kreatywna Matematyka”.
Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 116 dla uczniów z Mózgowym Porażeniem Mózgowym w Zespole Szkół nr 21 we Wrocławiu.
Autorzy: Ewa Dąbrowska, Aneta Wolańska
Uczestnicy: uczniowie klas 3b, 8a
Czas trwania projektu: od 1 września 2023 roku do 23 czerwca 2024 roku.
Zadania realizowane w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”:
- Wrzesień – uzyskanie zgód rodziców / opiekunów prawnych na udział dziecka w projekcie oraz wykorzystanie wizerunku dziecka.
- Zadanie 1. Październik – Matematyka w przyrodzie
- Zadanie 2. Listopad – Matematyka wokół nas
- Zadanie 3. Grudzień – Geometria ukryta w zabawie
- Zadanie 4. Styczeń – Matematyczne układanki
- Zadanie 5. Luty – Sensoryczna matematyka
- Zadanie 6. Marzec – Matematyczne kodowanie
- Zadanie 7. Kwiecień – Matematyka z jajem
- Zadanie 8. Maj – Klocki matematyczne
- Czerwiec – przesyłanie sprawozdań, ewaluacja projektu, wysyłanie certyfikatów.
Organizator przygotowuje po dwie propozycje zadań do wykonania w ramach każdego z modułów. Nauczyciele realizują jedno z proponowanych zadań, oba z proponowanych zadań lub przygotowuje zadanie według własnego pomysłu, jednak zgodne z tematyką modułu. Nauczyciele realizują propozycje na zajęcia zgodnie z harmonogramem na dany miesiąc. Do nauczycieli należy dostosowanie zadań do indywidualnych możliwości uczniów i/lub zrealizowanie ich według własnego pomysłu z zachowaniem harmonogramu i tematyki zajęć. Nauczyciel zobowiązany jest do stworzenia fotorelacji (minimum 4 zdjęcia) wraz z opisem przeprowadzonych zajęć i umieszczenia jej na prywatnej grupie projektu www.facebook.com/groups/kreatywna.matematyka/ oraz wypełnienia sprawozdania z realizacji projektu do dnia 11 czerwca 2024 roku.
Cele projektu:
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Cele szczegółowe:
- Rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych.
- Sensoryczna nauka matematyki.
- Rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań.
- Zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym.
- Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych.
- Usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej.
- Aktywizacja i integracja grupy.
- Kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.