Prowadzący: Marcin Bubel
Zajęcia arteterapii mają na celu rozładowywanie trudnych emocji u uczniów z zaburzeniami psychoruchowymi, zaburzeniami w zachowaniu, a także wyzwalanie pozytywnych emocji, umożliwiających optymalne wykorzystanie możliwości rozwojowych dzieci. Staramy się położyć nacisk na korekcję postawy dzieci, na przygotowanie ich ręki i oka do pisania, na podnoszenie samooceny.
Ćwiczenie kolorowania kształtu gwiazdki.
Ćwiczenie wycinania nożyczkami zadanego kształtu.
Podczas zajęć usprawniane są funkcje poznawcze, podnosi się poziom sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Wspieranie ucznia w rysowaniu linii.
Wspieranie ucznia w czynności klejenia papierowych pasków.
Uczniowie uczą się różnicować barwę, kształt i rozmiar obiektów. Wdrażani są również do przestrzegania zasad estetyki – sprzątania po sobie, mycia rąk. Systematyczny kontakt ze sztuką, jej wytworami powoduje u uczniów wyrabianie szacunku do dorobku kultury i dzieł rąk człowieka. Dzieci nabierają umiejętności samorealizacji w formach plastycznych – realnych i fantastycznych.
Formowanie kształtów z masy solnej.
W trakcie pracy widoczne są postępy w dziedzinach ćwiczonych w ramach zajęć – w organizacji schematu ciała, orientacji w przestrzeni, poprawie samooceny.