Prowadzący: Bogusław Sielski
Integracja sensoryczna definiowana wg A. Jean Ayres, jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów, segregując, rozpoznając, interpretując i integrując je ze sobą i wcześniejszymi doświadczeniami, odpowiada adekwatną reakcją. Inaczej mówiąc, Integracja Sensoryczna jest taką organizacją wrażeń, by mogły być użyte w celowym działaniu.
Metoda terapii Integracji Sensorycznej jest umiejętnym dostarczaniem odpowiednich bodźców do ośrodkowego układu nerwowego.
Dokonuje się to za pośrednictwem systemów zmysłowych: czuciowych, przedsionkowych, kinestetycznych, wzrokowych i słuchowych.
Ćwiczenia na huśtawce terapeutycznej.
Odpowiednia interpretacja tych wrażeń stwarza warunki do prawidłowego funkcjonowania człowieka w środowisku.
Sala do Integracji Sensorycznej w naszej szkole, wyposażona jest w nowy, specjalistyczny sprzęt, który wspomaga wieloprofilowe usprawnianie uczniów.
Ćwiczenia na deskorolce z użyciem liny poziomej.
Są to między innymi: platformy, wałki, hamaki, huśtawki mocowane do systemu podwieszek, wykorzystywane do stymulacji układu przedsionkowego.
Celem zajęć Integracji Sensorycznej jest rozwój cech umiejętności psychomotorycznych takich jak:
- równowaga,
- koordynacja ruchowa i wzrokowo – ruchowa,
- czucie powierzchniowe,
- czucie głębokie,
- precyzja ruchów,
- schemat ciała i orientacja przestrzenna,
- praksja.