krotkowzrocznosc1Fundacja Wspierania Rozwoju Okulistyki „OKULISTYKA 21” od września 2022 roku rozpoczęła realizację Kampanii edukacyjnej pn. „Zapobieganie krótkowzroczności u dzieci”, skierowanej do dzieci uczęszczających do wrocławskich przedszkoli i szkół podstawowych oraz ich rodziców/opiekunów.
Celem Kampanii jest kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o higienę wzroku.
Krótkowzroczność to najczęściej występująca wada wzroku, która dotyczy coraz większej grupy ludzi, szczególnie osób młodych. Wg badań prowadzonych przez Fundację „Okulistyka 21”, wada ta dotyka około 30% dzieci. Wysoka krótkowzroczność prowadzi do poważnych powikłań takich jak jaskra, zaćma, odwarstwienie siatkówki czy makulopatia, co związane jest ze znacznie podwyższonym ryzykiem utraty widzenia.
Sytuacja związana z pandemią COVID-19, która nierzadko wymuszała konieczność izolacji i nauki zdalnej, sprzyjała częstemu korzystaniu z urządzeń ekranowych, a co za tym idzie, przyczyniła się do degradacji wzroku wielu dzieci, na co zwraca uwagę m.in. Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Badania naukowe ostatnich lat wykazały, że możliwe jest hamowanie progresji krótkowzroczności. Wcześnie wykryta wada pozwala na zapobieganie jej postępowaniu oraz wynikającym z tego poważniejszym konsekwencjom. Bardzo ważne jest, by rodzice wiedzieli jak zapobiegać, znali objawy i sposoby korekcji krótkowzroczności u dzieci.
Z materiałami możecie się Państwo również zapoznać na stronie https://miopia.pl/, na której znajdują się informacje dotyczące krótkowzroczności (https://miopia.pl/krotkowzrocznosc/) oraz innych problemów ze wzrokiem dzieci (https://miopia.pl/artykuly/). Platforma miopia.pl została utworzona dla celów edukacyjnych, nie jest zależna od producentów technologii i produktów medycznych oraz publikuje jedynie zweryfikowane naukowo treści.
Kampania finansowana jest przez Miasto Wrocław.

krotkowzrocznosc 1 krotkowzrocznosc 1 krotkowzrocznosc 1

krotkowzrocznosc 1 krotkowzrocznosc 1 krotkowzrocznosc 1